Jelentkezés

A gyaloglás egészségmegőrző hatásai!

Korunk embere testi és szellemi tunyaság állapotában él. Tisztában vagyunk azzal, hogy szellemünk ébersége összefügg testünk élénkségével, de mivel a lustaság er?i a fotelhez láncolnak, inkább magunkhoz veszünk némi egészségromboló élénkít? szert, ahelyett, hogy friss oxigénhez juttatnánk szomjas sejtjeinket.
A rendszeres napi séta nem csupán a testünket tartja fiatalon, de az id? el?rehaladtával egyre lassuló agyi áramköreink m?ködésére is jótékony hatással van – állítja egy nemrég megjelent tanulmány.

A rendszeres gyaloglás el?nyei:

  • Csökkenti a testsúlyt, az anyagcserére, a testsúlykontrollra is kedvez? hatást gyakorol.
  • Jótékony hatással van a szív- és keringési rendszerre: a szív tiszta izom, és minden, ami a véráramlást fokozza, segít karbantartani az izomszövetet.
  • Segít a vérnyomás csökkentésében, megakadályozza az alsó végtagokban a vér pangását.
  • Szervezetünk egésze meghálálja a gyaloglást, immunrendszerünk meger?södik, testünk ellenállóbb lesz a különféle betegségekkel szemben.
  • Késlelteti, illetve megel?zheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását a túlsúlyosaknál, illetve akiknél a cukoranyagcsere zavarainak kezdeti tünetei már jelentkeztek.
  • Segít elkerülni az ízületi problémákat, f?leg a térdízület esetében, így a korral el?rehaladó mozgásszervi panaszok is megel?zhet?k.
  • Csontritkulás ellen is védhet, mert azokat a csontokat is er?síti, melyekhez az izmok kapcsolódnak.
  • Pszichikai problémák ellen is kiváló, a mozgás hatására ugyanis úgynevezett boldogsághormon (endorphin) szabadul fel szervezetünkben.
  • Minimalizálja a vérben lévõ stressz hormonok szintjét, ezáltal kiegyensúlyozottabbakká válunk.
  • A szellemi teljesítõképességünket is pozitívan befolyásolja, mivel az agyunk több friss oxigénhez jut, a gondolataink tisztábbakká válnak, memóriánk javul.

Néhány jó tanács:
Fektessünk be egy pár igazi túra cip?be vagy bakancsba. A lestrapált cip? rosszat tesz a lábfejnek, a térdnek, a deréknak és a hátnak. Rossz cip?ben nem lehet sokáig gyalogolni. (b?vebb infót a túracip?knél találsz)
A fent említett jótékony hatások rendszeres napi 20-30 perc gyaloglás esetén várhatók el, és nem mell?zik az egészséges étkezést!